BÅTLIV, BØTTESETER OG LIVSKVALITET

Overskriften er inspirert av et foredrag jeg var og hørte for noen år siden med tittelen ” ’Fra sykeseng til Sydpol”.  Det handlet om at det meste er mulig å få til for alle mennesker bare stå-på-viljen og optimismen  er stor nok. For meg som er litt mer bedagelig anlagt, passer det nok bedre med ”Fra sykeseng til swimmingpool”, men det finnes også en mellomting;  Jeg svømmer og driver med  en slags bevegelsestrening i varmt vann for å holde legemet i litt bedre form og  kroppen smidig.  Gjennom den relativt kalde og snørike vinteren vi har hatt i år har jeg egentlig opplevd så å si hver treningstime i bassenget likt noe som kan få overskriften ,  ”Fra snødrev og telehiv til varmt vann og badeliv!”

Men det var nå det.  Jeg har også anskaffet meg båt av typen daycruiser,  en pent brukt Ibiza 20 Touring. Det vil si, jeg har spleisa på den sammen med en venn, så vi er to som deler…… , både på gledene og utgiftene og  litt felles innsats som skal til for å holde den i orden. Denne båten har vært en eneste stor suksessinvestering, så mye glede og sosialt liv har den bidratt til. Den er som skapt til selskapsliv på fjorden og til å invitere venner, kolleger og familie med, og om noen få uker ligger den klar til bruk bare ti minutters spasertur fra der jeg bor.

I dag skinte sola med en litt vårlig varme i seg, for første gang etter den lange kalde perioden vi har hatt. Det ble på nytt en påminnelse om hva vi har i vente og om en ny sesong med ”Båtliv, bøtteseter og livskvalitet”.   Velkommen om bord, og ta gjerne med en flaske kald hvit……

One Comment

Legg igjen en kommentar

