Arbeidsglede

Jeg har et drøyt års tid hatt den tvilsomme glede å være uten jobb. Forsåvidt er dette ingen katastrofe i seg selv, og det kan absolutt ha sine gode sider. Ikke led jeg spesielt mye økonomisk og jeg hadde heller ingen store bekymringer med hensyn til å kunne greie de ulike sidene ved å komme i en slik situasjon. Sånn sett har jeg virkelig fått oppleve hvilket uvurderlig privilegium det er å leve i et velferdssamfunn der en blir tatt vare på og ikke etterlates på egen hånd.

I denne perioden med mye fri har jeg blant annet fylt tiden med å skrive litt, og det har jeg hatt mye glede av. Noe av det tenkte jeg å dele med dere her i denne bloggen.

Men selvfølgelig er jeg nå glad for å være tilbake i jobb igjen. Det daglige møtet med kolleger, arbeidet med prosjekter og det å være en del av et fellesskap gir mye livskvalitet. Så min arbeidsdag er heldigvis ikke slutt, og hvis jeg får det til vil jeg fortsette å skrive flere sanger og dikt og ellers glede meg over hver dag jeg kan gå på jobb.

2 thoughts on “Arbeidsglede

  1. Andreas Oppebøen 08/03/2010 / 19:04

    Flott med blogg
    en dikters logg
    delt med glede; lett å like
    for de som vet å sette pris på slike.

    Håper det blir mye skriverier, til tross for at du sa opp jobben som arbeidsledig.

    • saunes 09/03/2010 / 01:12

      Takk og velkommen til begge dele,
      blogg og båt, og ta med fele!

Legg igjen en kommentar

